חלל עבודה משותף - לא טוב היות האדם לבדו במשרד.
האדם הוא ייצור חברתי, זקוק לקהילה, לתקשורת ולקשרים חברתיים, האם על זה חשבו מתכנני חלל העבודה המשותף? ייתכן וכנראה שגם על דברים נוספים.
המונח הלועזי השגור הוא אופן ספייס, על יתרונותיו וחסרונותיו ואיך תעצבו אותו נכון כאן לפניכם:
לאופן ספייס יתרונות רבים בתחום החברתי, העיצובי והכלכלי שמשפיעים על העבודה, התפוקה והתחושה הכללית של הארגון או המשרד.
ראשית, מאפשר האופן ספייס הפרייה הדדית ושיתוף פעולה בין העובדים, תחלופת רעיונות, תקשורת מהירה בין האנשים ותחושה של יחד, האופן ספייס תורם לפן החברתי שכן הוא מעודד עובדים להגביר ולפתח קשרים ביניהם ויוצר אחידות ושוויון בין כל עובדי החברה שחולקים את החלל.
בהיבט הכלכלי האופן ספייס בולט ביתרונו שכן אין צורך בקירות, דלתות ושאר אלמנטים שצורכים משרדים פרטיים.
מבחינת עיצוב ותכנון ריהוט המשרדים, ברגע שהורדנו את הקירות אנו נשארים עם חלל גדול המאפשר יד חופשית, תכנון שאינו מוגבל והרבה יותר משחק עם אופי החלל. התחושה הכללית שמתקבלת היא של מרחב ועומק ואכן השמיים הם הגבול וכיום ניתן למצוא עיצובים מרהיבים ברמה שתשאיר את הנכנסים לעסק שלכם פעורי פה כאשר יראו את עיצוב המשרד ללא חדר ישיבות או שולחן ישיבות אלא בעיצוב מודרני וחברתי.
לכל אופן ספייס שני צדדים
כמו לכל דבר גם לאופן ספייס ישנם חסרונות וגם יתרונות , בעיקר כאלו שתשמעו עליהם כמעט בכל סביבה אנושית שיתופית שאתם מכירים: סביבה רועשת, קשיי ריכוז ותפקוד יעיל, ריחות לא נעימים, הסחות דעת מרובות, פגיעה בפרטיות ריבי טמפרטורה על המזגן וכן הלאה לכן על המנהלים או אדריכל ריהוט משרדים שלכם לתכנן נכון את חלל העבודה.
עיצוב ותכנון של ריהוט משרדים לחלל עבודה משותף
על מנת להבליט את היתרונות של חלל עבודה משותף יש לייחס חשיבות רבה לתכנון ועיצוב נכון של האופן ספייס.
האופן ספייס עבר עם השנים אבולוציית תכנון, השוני הוא בעיקר החלק ה"פתוח" ועד כמה הוא פתוח, עד כמה דומיננטיות וגבוהות המחיצות. בעבר היו פופולריים מאוד הקיוביקלס, אותם מתחמים מרובעים שכל אחד מהם מהווה מעין משרד אינטימי ואישי יותר לכל אחד מן העובדים, היום הם כבר נעלמים והמגמה הרווחת היא חלל גדול ללא מחיצות כלל, כמובן שהכל תלוי גם בסוג העבודה, כאשר מדובר במקום שנותן שירות לקוחות למשל, אנו מחויבים ליצור את הפינה הפרטית עבור מקבל השירות וגם התקשורת נעימה יותר.
קיוביקלס במשרדי הרשות לניירות ערך בירושלים.
קשה לומר מהו הדבר הנכון כי העיצוב צריך להיות מתוכנן בהתאם לחלל ולאופי ארגון או החברה אבל ישנם כמה שיקולים שיש לחשוב עליהם כמו:
- יצירת הפרדה בין הצוותים באופן ספייס
- מיקומו בחלל ביחס לכניסה ולאזורים נוספים במשרד
- חשיבות חללים נוספים כגון מטבח או פנאי , חדר ישיבות ושולחן ישיבות ללקוחות החבררה.
- השקעת מחשבה במיקום נכון של עמדות העבודה
- ריהוט משרדים נכון של שולחנות וכיסאות הן מבחינת עיצוב והן מבחינת פונקציונליות
לא.ד. מירז ניסיון של עשרות שנים בייצור ריהוט משרדי לפרויקטים גדולים מסוג האופן ספייס. ריהוט בעיצוב מתקדם וברמה הארגונומית הגבוהה ביותר.
אז אם אתם עומדים בפני פרויקט גדול, צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.
לפרויקטים נוספים שלנו הקליקו: א.ד. מירז- לסביבת עבודה מעוצבת ומתקדמת.